Teleskop do ~300z Do obserwacji ksiyca i obiektw naziemnych.





astroamator - 21 March 2008 - 14:05
Witam,
mam ok 300z na kupno teleskopu ktorym bede mogl obserwowac "szczegoly" ksiezyca oraz obiekty naziemne.
Moglibyscie mi polecic cos ciekawego? Szukalem podobnych tematow ale nie za bardzo sie znam na tym wiec nie chce zle wybrac.
Dodam ze interesuje mnie astrofotografia, mam aparat fuji s9600 (obiektyw 28-300mm f2.8-4.9).
Nie mieszkam w duzym miescie, mam dostep postawic teleskop z kazdej strony.

Prosze o kilka przykladow takich teleskopow ze sklepow.





JAKUBO - 21 March 2008 - 14:39
300 z i chcesz telepka do astrofoto :blink: , powiem e to nie jest realne i szczeguw ksiyca te za 300z nie zobaczysz . Za 300z to nie kupisz nic dobrego do ogldania ksiyca.
Dozbieraj 150z to bdziesz mia przynajmniej Celestrona powerseekera 114EQ




astroamator - 21 March 2008 - 14:45
A co takiego? http://www.allegro.pl/item325480456_telesk...ewelacyjny.html
Albo http://www.allegro.pl/item330198085_telesk...24_m_gw_fv.html
?




pyntko_krtofli - 21 March 2008 - 14:49
szczegy ksiyca zobaczysz i w tym co podlinkowae, ale tam jest straszny monta, a i okulary s gorzej ni g....., wiem bo u mnie te co takiego si kurzy, na ksiyc styknie ale bdzie si trzso jak galareta...

lornetke sobie kup, bo za 300z to ja innej moliwoci nie widze
Ten post by edytowany przez pyntko_krtofli dnia: 21 March 2008 - 14:51




astroamator - 21 March 2008 - 14:52

lornetke sobie kup, bo za 300z to ja innej moliwoci nie widze
Lornetki nie chce, mam juz.
Pozatym szczegolow przez lornetke nie zobacze. Mam jeszcze kamere cyfrowa jezeli to jest istotne ( czy mozna podpiac pod teleskop?) z 40x zoomem optycznym.




.przemas. - 21 March 2008 - 14:56
proponuje Ci poczyta troch postw o sprzcie.Wida e jeste pocztkujcy,skoro uwaasz,e mona robi zdjcia teleskopem za 300 z.I nie przejmuj si,e od razu nie bdziesz mia teleskopu-lepiej poczeka,przemyle... ja na forum jestem ju prawie 2 rok i nie podjem jeszcze ostatecznej decyzji.

I tak wiem e mnie nie posuchasz :szczerbaty:




qbanos - 21 March 2008 - 15:11
Jeeli interesuje Cie astrofoto to zbuduj sobie astrokozioka i pofocic tym Fuji co masz. Co do Ksiyca, to za te pienidze bdzie ciko. Dozbieraj jeszcze 3 stwki :lol: i kup jakiego Maka :)

P.S. Co zaobserwowaes przez lornetk?
Ten post by edytowany przez qbanos dnia: 21 March 2008 - 15:12



pyntko_krtofli - 21 March 2008 - 15:12
jak kupisz teleskop za 300z to niestety wydaje mi si, e raczej szybko poaujesz swojej decyzji

okulary s w nim badziewne
monta jest badziewny
a i obserwacje w terenie do przyjemnych nie bd naleay wanie przez monta ktry nie trzyma ustawie i nie zjedziesz nim zbyt nisko poniej lini horyzontu.




astroamator - 21 March 2008 - 15:15
Przez ta lornetke co mam (jakas ruska) moge jedynie zobaczyc ksiezyc, jeszcze dodatkowo jest saba optyka (abberacje).
Probowalem focic samym fuji ale 300mm to za malo zeby zrobic dobra fote ksiezyca.
A cos tanszego od Synty 8" ?




.przemas. - 21 March 2008 - 15:21
Synta 6" i Mak 102.

Ale mam pytanie,Ty tylko Ksiyc chcesz podziwia?Wiesz co na temat DS'w?




pyntko_krtofli - 21 March 2008 - 15:30
DS za 300z ? albo nie wiele zobaczy, a jak co zobaczy to dostanie epilepsji starajc si dostosowa do drga teleskopu, nie wspominajc o acinie przy ustawianiu montau




astroamator - 21 March 2008 - 15:32

Synta 6" i Mak 102.

Ale mam pytanie,Ty tylko Ksiyc chcesz podziwia?Wiesz co na temat DS'w?


Narazie mam zamiar przygladac sie blizszym obiektom czyli np ksiezyc. Glebokiego nieba tanszym teleskopem nie zobacze to wiem.
A czy do tych teleskopow da sie podpiac aparat ?




grzybu - 21 March 2008 - 15:35
Do Maka podepniesz, ale lustrzank. Z kompaktem bdzie ciko. Musiaby uywa projekcji okularowej, ale Twj aparat ma duy obiektyw wiec te bdzie problem.




astroamator - 21 March 2008 - 15:48
Hmm, a jakies tansze do 400z? Z uzywanymi wole nie ryzykowac, moga byc porysowane soczewki albo cos.




Jarek - 21 March 2008 - 16:22
Niestety nie bardzo si tak da. Za t sum nic sensownego nie kupisz. Za 600-700z dostaniesz sensowny sprzt na montau azymutalnym, np.:

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...45c1b6480dd7c09

lub:

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...45c1b6480dd7c09

ewentualnie, ale saby monta pod tej wielkoci tub:

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...45c1b6480dd7c09

Newton 114mm byby zupenie OK., ale nie na montau EQ1 -to bdzie trzsca sie atrapa. Tu conajmniej EQ2

W zupenej ostatecznoci mgby by refraktor 70/700, ale raczej na montau azymutalnym [tylko raczej nie AZ2] ,czy 70/500 -ale ten ostatni bedzie ju cierpia na aberracje chromatyczn. Paralaktyk do 70mm refraktorka to nieporozumienie [w wizualu]
Pozdrawiam
-J.
P.S. Jaka to lornetka konkretnie, ktr masz: 10x50, 7x50 czy co mniejszego?




astroamator - 21 March 2008 - 16:35
Na lornetce mam zdarte te napisy ale z tego co pamietam to jest chyba 16x40.
A czy w tych teleskopach sa juz wszystkie niezbedne rzeczy do ogladania nieba, jak i soczewka zeby ogladac obiekty naziemne - nieodwrocone ?




- 21 March 2008 - 23:14
Proponowanym sprztem nie da si zrobi dobrego zdjcia astronomicznego, ze wzgldu na statywy i montae. To nie zaley od uytego aparatu fotograficznego. :o

Astrofotografia to bardzo trudne zajcie dla pocztkujcych obserwatorw nieba. BArdzo droga, zwaszcza dla bardziej zainteresowanych. Zaczynanie zainteresowania nieboskonem od fotografii za pomoc sprztu za parset zotych to droga do zabicia tego zainteresowania. Szkoda wydawa nawet tych niewielkich pienidzy, chyba, e dla oszczdnoci, eby nie popa w kopoty po pokniciu bakcyla!
:unsure:




KrzysztofZ - 21 March 2008 - 23:26

Proponowanym sprztem nie da si zrobi dobrego zdjcia astronomicznego, ze wzgldu na statywy i montae. To nie zaley od uytego aparatu fotograficznego. :o

Astrofotografia to bardzo trudne zajcie dla pocztkujcych obserwatorw nieba. BArdzo droga, zwaszcza dla bardziej zainteresowanych. Zaczynanie zainteresowania nieboskonem od fotografii za pomoc sprztu za parset zotych to droga do zabicia tego zainteresowania. Szkoda wydawa nawet tych niewielkich pienidzy, chyba, e dla oszczdnoci, eby nie popa w kopoty po pokniciu bakcyla!
:unsure:

Hmmmmm - tak mi sie wydaje, e na pocztku, jak czowiek ju kupi teleskop, to zaczyna si sza sprawdzania/wymylania co mona do niego podpi (aparat, kamera, lustrzanka ect.). Bo czuje si t ch uwiecznienia tego co widzi si w teleskopie - pikne kratery na Ksiycu, plamy na Socu, pasy na Jowiszu itd. No i zaczyna si kombinowanie: jaka zczka i do czego, jaki aparat, jaka przejciwka, a czy dobrze dobraem czasy nawietlania - wszystko na pocztku wydaje si proste i oczywiste. A pniej co: w 95% gorycz poraki:
- wszystko "ucieka" z pola widzenia - no przydaby si monta z napdami
- kamerka - kurcze ale jak to wszystko wytacha na pole: kamerka. laptop, zasilanie, teleskop....
i pewnie wiele innych przeszkd, ktre albo czowiek pokona i przy okazji wyda par tys. PLN-w, albo bdzie dalej kombinowa i dalej bdzie niezadowolony ze swoich efektw.

Mwi to na podstawie tego co ja przeszedem przez te kilka lat (mnie te korcio do eksperymentw i dalej mnie korci):
1. pierwszy Yukon + przystawka do prostej cyfrwki (tylko Ksiyc i Soce i to sabo) http://astro-forum.org/Forum/index.php?sho...37&hl=yukon
2. Orion 80ED + 350D + napdy + aku (blablabla a tak z 15-20 kg rupieci) - troch lepiej, ale..... nie za bardzo mam warunki eby tacha tyle sprztu (krgosup boli :( ) http://astro-forum.org/Forum/index.php?sho...913&hl=80ED
3. ETX125EC+40D - zobaczymy ju niedugo :D
Ten post by edytowany przez KrzysztofZ dnia: 21 March 2008 - 23:34



astroamator - 22 March 2008 - 09:14
Dzieki wielkie za odpowiedzi.
Postaram sie dolozyc jeszcze troche pieniedzy, albo kupic cos uzywanego (synta 8" albo 6")




astroamator - 22 March 2008 - 09:49
A co myslicie o tym?
http://www.allegro.pl/item328828393_telesk..._gw_faktur.html

rednica zwierciada: 114 mm
dugo ogniskowej: 1000 mm
wiatosia: f/8,7

Czy swiatlosila nie bedzie za ciemna?




S_yriusz - 22 March 2008 - 10:23
nie wiem czy tym fotk na jakimkolwiek poziomie bdziesz w stanie zrobi...
jak fotki to przy twoich funduszach (moe dozbierasz do 1000z) lekki tubus i do tego EQ3-2(jak jeste tolerancyjny) no, a jak masz anielsk cierpliwo to moe by EQ2, ale tubus musi by leciutki...

tak czy inaczej do tanich "zdj" ja bym poleca maka :)




qbanos - 22 March 2008 - 10:28

A co myslicie o tym?
http://www.allegro.pl/item328828393_telesk..._gw_faktur.html

rednica zwierciada: 114 mm
dugo ogniskowej: 1000 mm
wiatosia: f/8,7

Czy swiatlosila nie bedzie za ciemna?


wiatosia bdzie za maa a monta o wiele za saby na tak ogniskow :) Jesli chcesz si bawi w astrofoto to skup si na w miar porzdnym montau!


tak czy inaczej do tanich "zdj" ja bym poleca maka :)

Dlaczego? :)




S_yriusz - 22 March 2008 - 11:39

Dlaczego? :)

bo za 1000z chopak bdzie mia 102mm maczka ktry jest malutki i moe da si nim troszk powalczy :)
nie oszukujmy si wstawiane na EQ2 70cm rury i astrofoto to pomyka :)
Zreszt qbanos ty si lepiej znasz. Ja wyraziem tylko swoj opinie :)




wolforzech - 22 March 2008 - 12:31
Jeeli doradza tego Maka 102 do astrofoto to tylko do Ksiyca no i planet ale tylko i wycznie na dobrym montau! Szczerze powiedziawszy to ja nie rozumiem niektrych rad w tym temacie. Albo si ma kase na dobre astrofoto albo si jej nie ma i skupia si tylko na obserwacjach cho moim zdaniem nawet one nie beda do zadowalajce za 300z.... jak dla mnie to bino bino i jeszcze raz bino za te 300z.

Pozdro




astrokosmo - 22 March 2008 - 12:34

Witam,
mam ok 300z na kupno teleskopu ktorym bede mogl obserwowac "szczegoly" ksiezyca oraz obiekty naziemne.
Moglibyscie mi polecic cos ciekawego? Szukalem podobnych tematow ale nie za bardzo sie znam na tym wiec nie chce zle wybrac.
Dodam ze interesuje mnie astrofotografia, mam aparat fuji s9600 (obiektyw 28-300mm f2.8-4.9).
Nie mieszkam w duzym miescie, mam dostep postawic teleskop z kazdej strony.

Prosze o kilka przykladow takich teleskopow ze sklepow.


Temat postu jest troch mylcy bo piszesz e cyt .. Teleskop do ~300z Do obserwacji Ksiyca i obiektw naziemnych. a zaraz piszesz o astrofotografii , nastpnie zapodajesz linki do teleskopw ktre nie s do obserwacji naziemnych - tak si nie da za takie pienidze .

Osobicie proponuj ci zbytnio nie szarowa z kas i astrofoto bo moesz duuuuuo wyda a astrofoto na pocztku czsto jest niskich lotw i nie daj Boe mg by si jeszcze do astronomii i astrofoto zniechci-co to to nie , na to nie pozwol ja oraz tysice ludzi tego forum. :D e o RADZIE FORUM nie wspomn :ha:

Proponuj wic aby kontynuowa proces tak jak w zaoonym przez ciebie temacie czyli do 300 z , Ksiyc i obiekty naziemne.

Jak ju kupisz ten sprzt to w dalszej kolejnoci moesz robi tym teleskopikiem fotki Ksiycowi i przyrodzie ale maym kompaktem w projekcji okularowej i za pomoc stoliczka , jak si tego nauczysz mona pj dalej .

Refraktorek -bo o nim tu mowa moesz sobie zostawi na guider lub sprzeda i kupi co innego , cho na wypady poza miasto jest super , bo lekki a obrazy daje przyzwoite.

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...d5578bc3fb9cb48




astroamator - 22 March 2008 - 12:42
W sensie astrofotografi chcialem poprostu uwiecznic to co moge zobaczyc przez teleskop. Nie mam na mysli fotografowanie DS bo nie kupie za te pieniadze takiego teleskopu, ani narazie nie mam zamiaru kupowac lustrzanki.

Od dawna interesowalem sie astronomia, planetami, nocnym niebem ale dopiero teraz mam okazje kupic sobie jakis teleskop.
Powiedzmy ze do ok 450z moge wydac na teleskop + soczewke ktora obroci obraz do obserwacji naziemnych.

Postaram sie jeszcze poszukac synty 6" albo 8" jakiejs uzywanej w dobrym stanie.




wolforzech - 22 March 2008 - 13:14
Rozwa TO na dobry pocztek przygody z astronomi :) Pomijajc astrofoto bo to nierealne w tym przedziale cenowym, zastanw si nad zakupem takiej lornetki.

Pozdro




astrokosmo - 22 March 2008 - 13:21

W sensie astrofotografi chcialem poprostu uwiecznic to co moge zobaczyc przez teleskop. Nie mam na mysli fotografowanie DS bo nie kupie za te pieniadze takiego teleskopu, ani narazie nie mam zamiaru kupowac lustrzanki.

Od dawna interesowalem sie astronomia, planetami, nocnym niebem ale dopiero teraz mam okazje kupic sobie jakis teleskop.
Powiedzmy ze do ok 450z moge wydac na teleskop + soczewke ktora obroci obraz do obserwacji naziemnych.

Postaram sie jeszcze poszukac synty 6" albo 8" jakiejs uzywanej w dobrym stanie.


Synta to przyzwoity sprzt cho raczej stacjonarny , bo ciko z tym biega po po polu , no chyba e masz dobre warunki do obserwacji u siebie i nie musisz go nigdzie targa tak jak ja.

Synta mona oczywicie oglda obiekty ziemskie z soczewk odwracajc ale to mao praktyczne i wygodne w porwnaniu z refraktorkiem.

Oczywicie Synt zobaczysz lepiej planety i DS ni refraktorkiem , musisz si zdecydowa co chcesz oglda .

Jeeli chcia by si zabra za astrofoto to do tego potrzebny jest monta paralaktyczny z moliwoci podczenia autogidera , ja taki wlasnie mam czyli CG5 GT . koszt powyej 2 000 z i to chyba jeden z pierwszych mogcych sluy temu celowi cho na pewno nie najlepszych , no ale im lepszy tym droszy.

Co na nim posadzisz do astrofoto to ju inna sprawa ale o kompromis trudno.
Ja testuj Celestrona SCT 8" i jestem z niego zadowolony , bo lekki mobilny i do planet i DS sie nadaje , no ale koszt caoci to ju spore pienidze.

Dlatego polecaem ci na pocztek ten tani refraktorek.




astroamator - 22 March 2008 - 14:01

Rozwa TO na dobry pocztek przygody z astronomi :) Pomijajc astrofoto bo to nierealne w tym przedziale cenowym, zastanw si nad zakupem takiej lornetki.

Pozdro


Lornetki nie chce, juz pisalem.
Mam jedna.




daniel24 - 22 March 2008 - 14:03

Rozwa TO na dobry pocztek przygody z astronomi Pomijajc astrofoto bo to nierealne w tym przedziale cenowym, zastanw si nad zakupem takiej lornetki.
no rzeczywiscie taka lornetka 70mm to mgby by niezy sprz do jasnych DSw, ale tylko ze statywem (!) bo powikszenie 15x i waga 1,3kg to nierealne na dusze obserwacje z rki...
pozdrawiam




wolforzech - 22 March 2008 - 14:11

Lornetki nie chce, juz pisalem.
Mam jedna.


Fakt, nie doczytaem. Wic przytocze jeden punkt z dekalogu pewnego uytkownika -"Dozbieraj 3 stwki" :D .
Pomyl a nie napalaj si. Lepiej wyda teraz 300z na zabawke i by rozczarowanym? Bo to spowoduje, e moesz zrazi si do obserwacji. Chyba lepiej dozbiera kaske prawda? i kupi now Synte 6" a potem jakie konkretne okularki do niej?

Pozdro :D




fiorina01 - 22 March 2008 - 14:13

Lornetki nie chce, juz pisalem.
Mam jedna.


Ta o ktorej piszesz nie nadaje sie do astro.
Suchaj co koledzy radz !
Pozdr. Artur




qbanos - 22 March 2008 - 14:14

Lornetki nie chce, juz pisalem.
Mam jedna.


W tym przedziale cenowym w miar dobra lornetka to zdecydowanie lepszy pomys ni pseudo-teleskop. Ale zrobisz jak zechcesz :)




fiorina01 - 22 March 2008 - 14:24

Lornetki nie chce, juz pisalem.
Mam jedna.


Teleskop za 300 - 400 z jest dobry dla dzieciaka na komunie u ktrych rodzice chc zastrzepic hobby, jak mu podejdzie to za kilka lat lub szybciej sam wymusi na Ich portfelu lub na swoim cos lepszego. W najgorszym razie te kilka set zotych pojdzie stac jako mebel. Astroamator - jak jestes powazny facet to wezmiesz sobie do serca rady kolegw.
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 14:31



astrokosmo - 22 March 2008 - 14:39
Taki refaktor to idealna sprawa na poczatek bo lekkie ma w komlecie wszystko co mu potrzeba i nawet fotki mozna ty strzelac Ksiycowi , Socu (UWAGA prtzez filtr), no i oczywicia caa gama obiektw naziemnych, poniewarz to lekkie to w kade miejsce mona zanie.

Mona foci zwierzta , samoloty , gry . statki na morzu itad....

A o tym mwi kolega w temacie czyli obiekty ziemskie i Ksizyc , do tego ten refaktor spokojnie wystarczy.

Myl e w jego przypadku astro trzeba wasnie zaszczepi wic pchanie go nawet w Synt jest zbyt wczesne.

Co do lornetki to podstawa , do obserwacji naziemnych i astro .

Do astro warto si zabespieczy w przejciwk umoliwiajac zamontowanie lornetki na statywie fotograficznym , bo bez tego szybko mdlej rce i oczy :blink: .

Przez ten may refraktorek mozna te popatrzec na DS .

Najlepiej kak by kupi ksik "Niebo na weekend" , po jej przeczytaniu twoja wiedza na temat sprztu i tego co chcia by zobaczy i obserwowa bdzie duuuuo wiksza.




fiorina01 - 22 March 2008 - 14:44

Najlepiej kak by kupi ksik "Niebo na weekend" , po jej przeczytaniu twoja wiedza na temat sprztu i tego co chcia by zobaczy i obserwowa bdzie duuuuo wiksza.

Wystarczy uwanie przestudiowa CELESTIE po to w kocu ona jest!
Pozdr. Artur




astrokosmo - 22 March 2008 - 14:54

Wystarczy uwanie przestudiowa CELESTIE po to w kocu ona jest!
Pozdr. Artur


Celesti te , ale jej ze sob pod pach nie wemiesz a ksik tak-i przyjemnie sie czyta , cho dugo ja czytaem przez kilka godzin z przerwami :D




astroamator - 22 March 2008 - 15:09

Taki refaktor to idealna sprawa na poczatek bo lekkie ma w komlecie wszystko co mu potrzeba i nawet fotki mozna ty strzelac Ksiycowi , Socu (UWAGA prtzez filtr), no i oczywicia caa gama obiektw naziemnych, poniewarz to lekkie to w kade miejsce mona zanie.

Mona foci zwierzta , samoloty , gry . statki na morzu itad....
A o tym mwi kolega w temacie czyli obiekty ziemskie i Ksizyc , do tego ten refaktor spokojnie wystarczy.

Myl e w jego przypadku astro trzeba wasnie zaszczepi wic pchanie go nawet w Synt jest zbyt wczesne.

Co do lornetki to podstawa , do obserwacji naziemnych i astro .

Do astro warto si zabespieczy w przejciwk umoliwiajac zamontowanie lornetki na statywie fotograficznym , bo bez tego szybko mdlej rce i oczy :blink: .

Przez ten may refraktorek mozna te popatrzec na DS .

Najlepiej kak by kupi ksik "Niebo na weekend" , po jej przeczytaniu twoja wiedza na temat sprztu i tego co chcia by zobaczy i obserwowa bdzie duuuuo wiksza.


Dzieki za odpowiedz, postaram sie znalesc jakis refraktor tanszy ze znanej firmy z dobra swiatlosia.
Lornetke moge pozyczyc od kolegi (mysliwy) tylko ze nie wiem czy bedzie dobra do obserwacji nieba.
Celestie przegladalem i czytalem tamtejsze tematy.
Ten post by edytowany przez astroamator dnia: 22 March 2008 - 15:12



fiorina01 - 22 March 2008 - 15:21

Celesti te , ale jej ze sob pod pach nie wemiesz a ksik tak-i przyjemnie sie czyta , cho dugo ja czytaem przez kilka godzin z przerwami :D

Sugeruje CELESTIE bo jest ona darmowa, ale najwazniejsze jest to e s tam zawarte rady ktre w wiekszosci ksiek nie znajdziesz (unikaninie zakupw na Allegro, wybr teleskopu, a raczej jakiego nie kupowa itp.) Niebo na weekend to podstawa oczywiscie zgadzam sie z tym co napisale Astrokosmo , sam ma dwie :-) (calkiem przypadkowo). Jedn mog odstpi.

Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 15:23



astroamator - 22 March 2008 - 15:22
Mysle jeszcze nad tym http://astro-forum.o...?showtopic=7132
z recenzji wynika ze jest to przyzwoity sprzet za przyzwoita cene.
Czy trzeba dokupywac soczewke ktora obroci obraz zeby ogladac obiekty naziemne?

Jeszcze nie rozumiem jednej zeczy.
Jesli pisze ze ogniskowa wynosi 900mm to jest to taka sama ogniskowa jakbym mial lustrzanke z cropem 2 i obiektywem 450 mm ?
Przeciez to sa male ogniskowe. Czy za pomoca soczewek sie je zwieksza?
Jak obliczyc ogniskowa jaka bede mial po zalozeniu jakiejs dodatkowej soczewki?
Ten post by edytowany przez astroamator dnia: 22 March 2008 - 15:27



fiorina01 - 22 March 2008 - 15:28
Pamietaj e jest to Newton, jak interesuj Ci obserwacjwe bardziej przyziemne celuj w jaki refraktor.
np.
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...roducts_id/2703
lub
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...roducts_id/2706
Ten teleskop to jest absolutne minimum na pocztek. Mam wrazenie e uwzis sie na astronomie - to dobrze.

Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 15:33



astroamator - 22 March 2008 - 16:27
Jednak zrezygnuje z mozliwosci ogladania obiektow naziemnych teleskopu.
Znalazlem promocje na taki:
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/745
Bylby wystarczajacy na poczatek przygody z astronomia?




astrokosmo - 22 March 2008 - 16:31
Taki na pocztek moe by pod warunkiem e nie ma wbudowanej na stee soczewki Barlowa-trzeba dopyta.
Ten post by edytowany przez astrokosmo dnia: 22 March 2008 - 16:32



fiorina01 - 22 March 2008 - 16:35
Prawdopodobnie ten model ma wbudowanego barlowa i chyba najdelikatniejszy monta jaki sobie mozna wyobrazic, bedzie lata jak osika - szczerze odradzam ze wzgledu na tego barlowa (ogniskowa jest duo mniejsza a barlow tylko j wyciga przy okazji psujc obraz.
Moge sie oczywiscie mylic i moze ten model nie ma barlowa, ale montaz jest starsznie delikatny
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 16:42



astroamator - 22 March 2008 - 16:45
Czyli rozumiem ze ogniskowa tego teleskopu nie jest taka jak podaja w sklepie tylko jest powiekszona za pomoca wbudowanej soczewki barlowa ?
To moze cos innego z tego przedialu cenowego:
http://sklep.teleskopy.net/index.php/cPath.../page/1/sort/4a

Moze byc bez mozliwosci ogladania obiektow naziemnych.




fiorina01 - 22 March 2008 - 16:49

Czyli rozumiem ze ogniskowa tego teleskopu nie jest taka jak podaja w sklepie tylko jest powiekszona za pomoca wbudowanej soczewki barlowa ?
Dokladnie tak.
Napisz co preferujesz deep sky czy planetki, miejsce obserwacji (balkon, male miasto itp.) zaswietlenie nieba i ile masz lat ?
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 16:49



astroamator - 22 March 2008 - 16:52
DS'y jesli dalo by sie zobaczyc to oczywiscie. Z planet najbardziej mnie interesowal od zawsze ksiezyc. Mysle ze wiekszosc planet mozna zobaczyc za pomoca tanszych teleskopow przy dobrych warunkach.

Obserwowac moge w kilku miejscach:
Na balkonie
Na podwrku, na maej polanie,
Na wale Wisy (bardzo dobry widok na niebo, z dala od wiate jednak musia bym go tam przeniesc a one zbyt lekkie nie sa.

Mam 19 lat.




fiorina01 - 22 March 2008 - 17:03
Z tych modeli (przedzial cenowy jest dosc duzy) zakladam ze do 300 -400 z to moze byc:

http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/681

http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/541 nie oszukana :-)

ale chyba ten ale trzeba troszke dolozyc

http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/535

Pamietaj to teleskopy najtansze z jeszcze mozliwych do zaakceptowania duzo przez nie zobaczycz ale nie licz na cuda, na poczatek w sam raz, potem zalapiesz smaka i kupisz cos wiecej :-)
Na pewno zobaczysz kratery na ksiezycu, pasy na jowiszu pierscienie saturna a w przypadku tego ostaniego teleskopu praktycznie wszytkie emki.
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 17:06



wolforzech - 22 March 2008 - 17:03
Teoria si kania. Ksiyc to nie planeta tylko nasz naturalny satelita :) To po pierwsze. Po drugie podaj jeszcze wymiary tego balkonu. :)

Pozdro




astroamator - 22 March 2008 - 17:07

Teoria si kania. Ksiyc to nie planeta tylko nasz naturalny satelita :) To po pierwsze. Po drugie podaj jeszcze wymiary tego balkonu. :)

Pozdro


Z balkonu mam widok na zachd, poudniowy zachd.
Wymiary to ok:
szer: 1,8m
dugosc: 2,5m




fiorina01 - 22 March 2008 - 17:12
Balkon szeroki i wmiar dobrze ustawiony :-) mozesz spokojne celowac w newtony :-)
sugeruje ten :
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/535
ale poczytaj jeszce CELESTIE w drozsze modele raczej na poczatek si nie pchaj, bo nigdy nie wiadomo :-) mozesz byc rozczarowany tym co zobaczysz (zero kolorkw na DS , male planety itp, juz byly takie przypadki na forum)
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 17:15



szuu - 22 March 2008 - 17:18

Balkon szeroki i wmiar dobrze ustawiony :-) mozesz spokojne celowac w newtony :-)
poeta! :D




fiorina01 - 22 March 2008 - 17:19

poeta! :D

Hi hi tak jakos wyszlo :-)
Pozdr. Artur




astrokosmo - 22 March 2008 - 17:38
http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=460




astroamator - 22 March 2008 - 17:46

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=460

Nie jest za maa w nim Ogniskowa zwierciada ?
Czy Barlow 2x albo 3x pasuje do kazdego teleskopu?




astrokosmo - 22 March 2008 - 17:54
Tak pasuje , majac np, Barlowa 2-3x, moesz uyc okularu ktry ma jeszcze przyzwoicie du soczewe a nie dziurk jak epek od szpilki przez ktra nic nie wida , no chyba e uzyjesz dobrego planetarnego okularu o krtkiej ogniskowej-bez koniecznoci Barlowa ale to cena taka jak za teleskop.
Ten post by edytowany przez astrokosmo dnia: 22 March 2008 - 17:55



astroamator - 22 March 2008 - 18:00
Czyli np z okularem 25x ogniskowa bedzie wynosic 12500mm? A po dodaniu soczewki Barlowa x2 Bedzie wynosila ok 25000mm?

Co pomyliem ?

Dodam ze ten teleskop mozna kupic w cenie 330z + przesyka.




fiorina01 - 22 March 2008 - 18:07
Pomylies.
Ogniskowa jest zawsze staa w tym przypadku 500 mm barlow x2 zwieksz ja x2 czyli 1000 mm i analogicznie x3 zwieksza do 1500 mm. Stosujc okular o ogniskowej np 10 mm przy ogniskowej 500 mm otrzymasz x 50 powiekszenie. Celestia sie kania :-) 500 / 10 = 50 x powiekszenie.
Jak dla mnie to ogniskowa 500 mm to troszke z mao, taka niska ogniskowa wymaga lepszych okularw (drozszych)
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 18:08



fiorina01 - 22 March 2008 - 18:12

Czyli np z okularem 25x ogniskowa bedzie wynosic 12500mm? A po dodaniu soczewki Barlowa x2 Bedzie wynosila ok 25000mm?

Co pomyliem ?

Dodam ze ten teleskop mozna kupic w cenie 330z + przesyka.


W teleskopach nie uzywa sie oznaczenia "okularem 25x" tylko jego ogniska i ewentualnie pole widzenia.
Poczytaj Celestie.
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 18:12



astroamator - 22 March 2008 - 18:39
W takim razie polecie ktorys z tych co wybralem: http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/561
lub
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/541
lub
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/681
lub
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...roducts_id/2775
Ten post by edytowany przez astroamator dnia: 22 March 2008 - 18:39



fiorina01 - 22 March 2008 - 18:52
Ja bym bra PowerSeeker 80 EQ Refraktor 80/900 Celestron
[PowerSeeker] ze wzgledu na zamkniet optyk i mozliwosc ziemskich obserwacji, ale to gdybym bral dla siebie. Mozesz sobie odpuscic to :
http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...roducts_id/2775

info od sprzedawcy (czyli to o czym z Astrokosmo piszemy)
Ogniskow 1000mm uzyskano stosujc w wycigu okularowym korektor Barlowa. W efekcie uzyskano teleskop oferujcy due powikszenia, a mieszczcy si w zaskakujco krtkim i zwartym tubusie.
Pozostale newtony moga byc.
Pozdr. Artur
Ten post by edytowany przez fiorina01 dnia: 22 March 2008 - 18:52



astroamator - 22 March 2008 - 19:47
Ok dzieki wszystkim.
Jak bede mial jakies watpliwosci to napisze w tym temacie.




astrokosmo - 22 March 2008 - 20:05
AMEN :D uff




skala - 31 January 2009 - 21:15
ja kupilem teleskop za 320zl i jest super widze mglawice no poprostu zobaczcie www.deltaoptical.pl/deltasklep




Jarek - 02 February 2009 - 11:17

ja kupilem teleskop za 320zl i jest super widze mglawice no poprostu zobaczcie www.deltaoptical.pl/deltasklep

Skala, jaki teleskop, jakie mgawice, moe tak konkretnie- czym i co obserwowae? Kto podobnie niedowiadczony jak Ty moe si zasugerowa niepotrzebnie Twoim postem, kompletnie pozbawionym rzeczowej informacji. Zanim si co napisze, wypada to przemyle, by nie pisa oglnikw lub bzdur. Napisz co bliej, albo sam doo minusa [ju s 3], bo ten post pachnie niewiedz [O.K., masz do niej prawo jako newbie], albo trollingiem...
Pozdrawiam
-J.




jointer - 02 February 2009 - 11:53
Ja mam Skyluxa za 300z i jestem zadowolony z obserwacji naziemnych. Wiadomo e sprztem za 3 stwy nie zobacz tego co posiadacze droszych i lepszych sprztw ale na sam pocztek mi wystarcza. Zabawy mam i tak co nie miara :)

http://s424.photobucket.com/albums/pp325/bmakowiecki/th_foto1.jpg http://s424.photobucket.com/albums/pp325/bmakowiecki/th_foto2.jpg

Tu masz fotki wykonane Nikonem Coolpix 5600 + MicroStage 6030 (byo mglicie dlatego takie przyszarzae wyszo ;) )

http://s424.photobucket.com/albums/pp325/bmakowiecki/th_foto3.jpg http://s424.photobucket.com/albums/pp325/bmakowiecki/th_foto4.jpg

Pewnie wymiej mnie specjalici :D ale dla mnie liczy si frajda e w ogle widz co z tak duej odlegoci no i e mog zrobi jakie tam foto. Pozdrawiam! :D

PS. jak bdzie pogoda i czas zrobi i zapodam fotki ksiyca :)




M.K. - 02 February 2009 - 12:27

Ja mam Skyluxa za 300z i jestem zadowolony z obserwacji naziemnych. Wiadomo e sprztem za 3 stwy nie zobacz tego co posiadacze droszych i lepszych sprztw ale na sam pocztek mi wystarcza. Zabawy mam i tak co nie miara :)
Ja Ci daj plusika za to, e prbujesz, za to, e od czego trzeba zacz i e sprawia Ci to przyjemno !!!!!

Pewnie wymiej mnie specjalici :D ale dla mnie liczy si frajda e w ogle widz co z tak duej odlegoci no i e mog zrobi jakie tam foto. Pozdrawiam! :D
Nie sdz, bo i Oni zaczynali od maych sprztw. Zanim doszli to "eksperta", to zrobili mnstwo fotek, Obecnie maj super montae z prowadzeniem, ale kiedy ich nie mieli i zaczynali podobnie jak Ty.

PS. jak bdzie pogoda i czas zrobi i zapodam fotki ksiyca :)
Ksiyc jest obecnie w okolicach 1 kwadry, wic do dziea :D
Czekamy na fotki. Testuj rne czasy nawietlania i eksperymentuj. Zamczaj fachowcw pytaniami, ogldaj ich zdjcia, wycigaj wnioski i kto wie, by moe tak Ci to wcignie, ze za kilka lat uzbierasz pieniki na super sprzt do foto i doczycz do foto-expertw :D

Pozdrawiam:
MK




P.Janowski - 02 February 2009 - 12:48

Tu masz fotki wykonane Nikonem Coolpix 5600 + MicroStage 6030 (byo mglicie dlatego takie przyszarzae wyszo ;) )

powinno da si sterowa zdalnie tego CoolPixa : http://vyskocil.free.fr/coolcom/

P.

© 2009 kfiatol - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates